A Fidesz szerint bebizonyosodott, hogy a „Gyurcsány–Bajnai-kormányok ásták meg a Malév sírját”, és az ügyletnél személyesen „ott sündörgött” Bajnai Gordon, Oszkó Péter és Simor András is. |
Kocsis Máté, a kormánypárt kommunikációs igazgatója fogalmazott így az MTI-hez eljuttatott közleményében, azt követően, hogy az Országgyűlés 298 igen szavazattal, 8 nem szavazat ellenében, tartózkodás nélkül elfogadta a Malév és a Budapest Airport privatizációját, valamint a légitársaság visszaállamosításának körülményeit és fizetésképtelenségének okait vizsgáló parlamenti bizottság jelentését.
|
A Gyurcsány–Bajnai kormányok nem dolgoztak ki semmiféle B tervet |
A fideszes politikus szerint a magyar légitársaságot tudatosan véreztették ki azzal, hogy „kétséges és tisztességtelen privatizációt hajtottak végre szocialista üzleti körök javára, majd 127-szeres áron vették vissza, mint amennyiért privatizálták”.
Csak üzletet akartak Bajnaiék
Az előnytelen privatizáció, a csalárd módon megkötött finanszírozási szerződések és a három éven keresztül folytatott rablógazdálkodás tette tönkre a Malévot, önálló működését pedig gyakorlatilag ellehetetlenítette – fejtette ki Kocsis Máté, hozzátéve: a Gyurcsány–Bajnai-kabinetek nem dolgoztak ki semmiféle B tervet a társaság megmentésére, egyetlen céljuk az volt: „üzletet csinálni belőle”.
A kormánypárti politikus szerint az előző kormányok ez ügyben is külföldi érdekeket szolgáltak, elárulták Magyarország érdekeit, kárt okoztak az államnak és a társaságnál több évtizede dolgozó embereket az utcára juttatták.
A parlament által elfogadott, a 2002 és a 2010 közötti időszakot vizsgáló 80 oldalas jelentés megállapításai között egyebek mellett az szerepel, hogy az „előnytelen privatizáció, a csalárd módon megkötött finanszírozási szerződések és a három éven keresztül folytatott rablógazdálkodás pénzügyileg teljesen tönkretette a Malévot, önálló működését pedig gyakorlatilag ellehetetlenítette”.
forrás:mno.hu
Malév és a rang |
Malév – az egykori keleti blokk egyik legszínvonalasabb nemzeti légitársasága volt. A pilótákat és a személyzetet folyamatosan képezték, és a repülőgép technikai fejlődésével is lépést tartott a vállalat. Hogyan indult, és milyen fontosabb állomásai voltak az egykor szebb napokat megélt vállalatnak? A választ ide kattintva találják.
|
|