Keresés         Kapcsolat   
 
    Visszaélések.hu         Aktuális | Folyamatban lévő ügyek | Nyomozati szakaszban | Bírósági szakban | Jogerős ügyek | Vélemények
2021. szeptember. 20


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 




 
     
 
 Magyar Hang-főszerkesztő: Zsebbe akart vissza pénzt az egyik fontos uniós intézmény közvetítője, ha hirdetnek nálunk
 
Napi Aktuális 2021-05-13 18:15:43
 
 Megosztás:  Add a Twitter-hez   Add a Facebook-hoz   Add az iWiW-hez
 

 

„Az európai álom. Váltsuk valóra”
– ezzel a címmel jelent meg egész oldalas hirdetés kedden a Népszavában és a Magyar Nemzetben az Európai Bizottság a NextgenerationEU helyreállítási tervéről  – számolt be a minap a Magyar Hang internetes oldala, a hang.hu a hvg.hu nyomán.
A hvg.hu kérdésére az Európai Bizottság közölte, hogy központi uniós kampányról van szó, az újsághirdetések EU-szerte összesen 941.500 euróba (átszámítva hozzávetőlegesen 336 millió forintba) kerülnek. Mint írták, a legtöbb tagállamban a két vezető országos politikai napilapban jelennek meg a hirdetések, nincs ez máshogy Magyarországon sem. Az egész oldalas hirdetéseket összesen két alkalommal helyezik el a Népszavában és a Magyar Nemzetben, a második két nap múlva, május 15-én jelenik meg, ezután a közösségi médiára fókuszál majd az Európai Bizottság.
 

 Mivel az Európai Bizottság többször is aggodalmát fejezte ki a magyar sajtószabadság és médiapluralizmus kapcsán, a hvg.hu rákérdezett az intézménynél, nem tartják-e ellentmondásosnak a kormányközeli (a KESMA-hoz tartozó) Magyar Nemzetben elhelyezett fizetett hirdetéseket. Az Európai Bizottság válaszában azt írta, az alapján döntöttek az elhelyezésről, hogy a hirdetések az olvasók széles körét érjék el, függetlenül a politikai nézeteiktől.

„A választás semmilyen módon nem azonosul bármely újság szerkesztői nézőpontjával” – közölték.
Magyar Hang főszerkesztő: mi is majdnem kaptunk egyszer hirdetést az EU-ból, de nem voltunk hajlandók visszaosztani a pénzből
György Zsombor, a Magyar Hang főszerkesztője azzal a megjegyzéssel osztotta meg a hírt a Facebookon hivatalos újságírói oldalán, hogy a Magyar Hang elmúlt 3 évében (most lesz épp az évfordulójuk) egyszer majdnem hirdetett az egyik fontos brüsszeli intézmény a lapban,
csakhogy miután jelezték, hogy „a közvetítő cég munkatársa zsebbe visszakér pénzt, mi meg ilyet nem játsszunk”, ebből sem lett semmi.
A Magyar Hang főszerkesztője hozzátette, egyetlen peták hirdetés vagy pályázati pénz, vagy bármiféle támogatás sem érkezik hozzájuk a brüsszeli intézményrendszertől, ehhez képest: „nem úgy a kormány szócsövéhez.”    
György Zsombor ezután még az EU-t bírálva megjegyezte:
„Mi mást lehet mondani: köszi a szökőkutakat.”
Kerestük az ügyben a Magyar Hang főszerkesztőjét, hogy pontosan melyik uniós intézménynél, illetve mely közvetítőcégnél fordult elő velük ez, hogy vissza kellett volna osztani a hirdetési pénzből.
A főszerkesztő a Media1-nek azt mondta erről, egy olasz hátterű cég kereste meg őket azzal az előző európai parlamenti kampány idején, hogy az Európai Parlament hirdetését közvetítenék a Magyar Hangnak, de a cég embere ennek feltételéül szabta, hogy osszanak vissza számára a pénzből.
Bejelentették az ügyet
György Zsombor elmondása alapján jelezték az esetet az érintett uniós intézménynek, ahol vizsgálatot ígértek a közvetítőcég ügyében. Arról a főszerkesztő a mai napig sem tud, mi lett a vizsgálat eredménye, egyáltalán lett-e ténylegesen vizsgálat azután, hogy jelezték az ügyet. Mindenesetre a jelzésük ellenére látták annak idején György Zsomborék más lapokban végül azt a hirdetést, amit nekik kellett volna lehozniuk.
A főszerkesztő kérdésünkre azt mondta, nem tud arról, hogy a Népszava és a Magyar Nemzet számára ki intézte a most megjelent hirdetéseket. Feltételezése szerint nem ugyanaz a cég, amely annak idején a Magyar Hang számára az ajánlatot tette. Ezeket a szolgáltatókat közbeszerzési eljárásokkal időnként lecserélik, illetve több céggel is dolgoznak uniós szinten – mondta.
Vagyis azt azért György Zsombor sem állította lapunknak, hogy a Magyar Nemzet és a Népszava esetében valamiféle visszaélés, visszaosztás történt. Ettől függetlenül azért azt érdekesnek találja, hogy miközben az Európai Bizottság a szavak szintjén folyamatosan aggodalmát fejezi ki a médiaszabadság ügyében, amikor arról kell dönteni, hogy például beteszik-e a Magyar Hangot piaci alapon, a prémium előfizetői bázisuk alapján a hirdetési büdzséjükbe, akkor esetükben valahogy ez sosem történik meg.
Forrás: media1.hu
 
 Megosztás:  Add a Twitter-hez   Add a Facebook-hoz   Add az iWiW-hez  
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2010-11-17 Csipak Péter
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2010-05-03 ITT A CUNAMI!
 
 
 
 
 
 
 
 Utolsó frissítés: 2021-09-14 19:32:04 IMPRESSZUM | ADATVÉDELMI TÁJÉKOZTATÓ