Keresés         Kapcsolat   
 
    Visszaélések.hu         Aktuális | Folyamatban lévő ügyek | Nyomozati szakaszban | Bírósági szakban | Jogerős ügyek | Vélemények
2025. április. 22


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 




 
     
 
 Kire szabták a BKV több milliárdos reklámpályázatát?
 
Napi Aktuális 2011-12-01 14:05:43
 
 Megosztás:  Add a Twitter-hez   Add a Facebook-hoz   Add az iWiW-hez
 

Meglehetősen különös feltételekkel rakták tele a BKV hirdetési felületeinek bérbeadására kiírt pályázatot. Bár a főváros szerint a kitételek csak az eddigi tenderekből hiányzó garanciák biztosítását jelentik, több érintett cég a lehetséges versenytársak kiszorításának szándékát látja a háttérben.

 

Sokáig húzódhat a BKV több milliárdos reklámtortájának felszeletelése. Az októberben meghirdetett pályázat első fordulójának eredményét ugyan még idén kihirdetnék, ám a második – ajánlattételi – szakasz nyertesét legfeljebb februárra választja ki a Fővárosi Közgyűlés. Már ha minden simán megy. Ám erre kicsi az esély. A fővárosi közösségi járművek reklámhelyeinek értékesítési joga túlságosan zsíros falat ahhoz, hogy jelenlegi birtoklói egyszerűen átengedjék, miközben nagy a tülekedés a piac eddig háttérbe szorított szereplői között is. Mindenki közelebb szeretne jutni a konchoz. Bár áttétekkel ugyan, de eddig is sokan hasítottak belőle. Többet, mint maga a tulajdonos. 

A BKV jelenleg bérleti szerződés útján értékesíti hirdetési felületeit. Néhány terület kivételével a Peron Reklám Kft. értékesítheti az egészet. (Java részét további (al)bérleti szerződéseken keresztül.) A cég tulajdonrészének 74,8 százalékát a szocialista kötődésűnek tartott ESMA Kft., míg a többit a – korábbi százszázalékos tulajdonos – BKV birtokolja. A Peron 1999-ben kötött és időközben lejárt szerződését Kocsis István, azóta távozó BKV-vezérigazgató kétszer is meghosszabbította, legutóbb tavaly februárban. A határozatlan idejűre módosított kontraktust alig egy hónappal azután írták alá, hogy a Fővárosi Közgyűlés az LMP javaslatára határozatot hozott: visszaveszik a reklámfelületek értékesítésének jogát.

A döntést elsősorban az vezérelte, hogy a bérbeadásból befolyó évi öt-tízmilliárd forintra becsült bevételből alig 854 millió folyik be a BKV-hoz. ( A Peron Kft. nettó 55,4 milliót, a 2006-ban szerződött BBO Kft. 5,24 milliót, míg a csapathoz 2008-ban csatlakozó Promix Zrt. 10,8 milliót fizet a közlekedési cégnek havonta.) Az LMP eredeti elképzelése szerint a reklámhelyeket a Budapesti Közlekedési Központ (BKK), illetve egy fővárosi tulajdonú közszolgáltató nonprofit társaság hasznosította volna. Végül a koncepció kidolgozását bízták a BKK-ra.

Eredetileg áprilisban tárgyalta volna újra a kérdést a közgyűlés, ám ez szeptember végére csúszott. A BKK négy javaslattal állt elő. Ezek közül a jelentős egyszeri beruházási költségekre, illetve a szükséges szakmai tapasztalat és piaci jártasság hiányára hivatkozva a városatyák ismét egy külsős cég megbízására szavaztak, a tulajdonosi jogok megtartása mellett. A szerződő partnert pedig nyílt versenyeztetéssel – de nem közbeszerzési eljáráson – választják ki.

forrás:Népszabadság

 
 Megosztás:  Add a Twitter-hez   Add a Facebook-hoz   Add az iWiW-hez  
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
2010-11-17 Csipak Péter
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2010-05-03 ITT A CUNAMI!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 Utolsó frissítés: 2025-03-04 17:35:35 IMPRESSZUM | ADATVÉDELMI TÁJÉKOZTATÓ