Keresés         Kapcsolat   
 
    Visszaélések.hu         Aktuális | Folyamatban lévő ügyek | Nyomozati szakaszban | Bírósági szakban | Jogerős ügyek | Vélemények
2024. április. 25


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 




 
     
 
 Sokba kerül a Malév bukása
 
Napi Aktuális 2012-02-07 13:38:50
 
 Megosztás:  Add a Twitter-hez   Add a Facebook-hoz   Add az iWiW-hez
 

Budai Gyula szerint 450 milliárdos pluszköltséget jelenthet az államnak Gyurcsányék titkos záradéka

A Malév leállásának következményei a magyar gazdaság fizetési mérlegében azonnali, mintegy százmilliárd forintnyi romlást okoznak, s elveszik az idegenforgalmi többlet negyede – közölte a Kopint-Tárki.

 

 

Az elszámoltatási kormánybiztos pedig arra hívta fel a figyelmet, hogy a Gyurcsány-kormány olyan szerződést kötött a Ferihegyi repülőtér privatizálásakor, amelynek alapján a Malév bedőlése kapcsán hatalmas fizetési kötelezettsége keletkezhet a magyar államnak.

A magyar gazdaság fizetési mérlegében azonnali romlást okoz a Malév leállása – közölte a Kopint-Tárki Konjunktúrakutató Intézet. Jelezte, a magyar társaság helyét részben külföldi cégek veszik át, míg a kereslet egy szegmense más repülőterekre terelődik, különösen az átszállóforgalom esetében. Az utazási tevékenység pedig megjelenik az idegenforgalmi bevételek és kiadások tételeiben. Ha a kimutatásokat nézzük, akkor 1999 és 2010 között az eladott Malév-jegyek összértékének átlag 74 százaléka (évi mintegy nyolcvanmilliárd forint) származik külföldi értékesítésből, vagy­is ezt az exportoldalon számolják el. Ez átlagosan a teljes idegenforgalmi bevétel 8,4 százaléka. Ez most azonnal kiesik az exportbevételekből.

Szintén változást jelent, hogy a belföldi utasok jegyvásárlása ezentúl a kiadási (import) oldalon jelenik meg. A vizsgált időszak átlagát tekintve ez hétszázalékos növekedést jelent az idegenforgalmi importban, ami évente mintegy 28 milliárd forint.

Mindezeket figyelembe véve, ha a Malév 1999 és 2010 között nem üzemelt volna, az idegenforgalmi bevételek folyó áron átlagosan évente nyolcvanmilliárd forinttal alacsonyabbak, míg a kiadások 28 milliárd forinttal magasabbak lettek volna. A teljes egyenleg tehát éves átlagban (folyó áron) 108 milliárd forinttal lett volna rosszabb, aminek következtében az idegenforgalmi nettó bevétel átlagosan huszonöt százalékkal alacsonyabb lett volna. Vagyis a Malév-üzemelés leállásával az idegenforgalmi mérleg többletének egynegyede azonnal elvész, a GDP-re gyakorolt negatív hatás pedig mintegy 0,3-0,5 százalékra rúg az áttekintett időszakban.

Nagy bajt okozhat az is, amiről Budai Gyula beszélt a Hír Tv Kontraszt című műsorában. Az elszámoltatási kormánybiztos arra hívta fel a figyelmet, hogy a Gyurcsány-kormány olyan szerződést kötött a Ferihegyi repülőtér privatizálásakor, amelynek alapján a Malév bedőlése kapcsán hatalmas fizetési kötelezettsége keletkezhet a magyar államnak. Ez elérheti a 450 milliárd forintot, a szocialista kabinet ugyanis az állam nevében garanciát vállalt arra az esetre, ha a Malév leállása miatt jelentős lenne az utasforgalom kiesése. Budai Gyula szerint Gyurcsány Ferencnek számot kell adnia arról, hogy miért vették bele ezt a titkos záradékot a szerződésbe.

A Budapest Airport fő tulajdonosa, a német Hochtief konszern a Malév leállása következtében az állammal szemben felmerülő esetleges követelésekkel kapcsolatban a távirati irodának jelezte: nem kívánnak nyilatkozni szerződésekkel összefüggő kérdésekről. Ugyanakkor emlékeztetett a kormány úgynevezett Fehér könyvére, amely a Malévról készült. Abban szerepel, hogy százmilliárdos nagyságrendű kifizetési kötelezettség terhelheti az államot, ha a légitársaság beszünteti a működést.

 

forrás: magyarhirlap.hu

 
 Megosztás:  Add a Twitter-hez   Add a Facebook-hoz   Add az iWiW-hez  
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
2010-11-17 Csipak Péter
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2010-05-03 ITT A CUNAMI!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 Utolsó frissítés: 2024-04-12 06:44:24 IMPRESSZUM | ADATVÉDELMI TÁJÉKOZTATÓ